Pixel Facebook to narzędzie, które pozwala analizować ruch, który trafia na Twoją stronę. Pozwala między innymi na:
– identyfikowanie użytkowników, którzy trafili z reklam do Twojego sklepu
– przesłanie do Facebook informacji, które produkty widzieli, dodali do koszyka, kupili
Dzięki pixelowi będziesz mógł analizować wyniki Twoich kampanii oraz podejmować działania remarketingowe. Oba zagadnienia będą szczegółowo opisane w kolejnych lekcjach. Na ten moment skupmy się na podłączeniu pixela pod Twój sklep.
Przejdź do menadżera firmy, jeśli go nie masz, to należy go teraz założyć. https://business.facebook.com/
W kolejnym kroku kliknij zaznaczony przycisk i przejdź do ustawień firmowych.
Następnie przejdź do źródła danych i wybierz pixele.
W kolejnym kroku dodasz swój pixel. Kliknij dodaj:
Pokaże się ekran w którym dodasz swój pixel.
Wybierz Skonfiguruj Pixel teraz
Kolejny krok:
Skopiuj cały kod do notatnika a następnie skopiuj tylko zaznaczony ciąg liczb (będziesz miał u siebie inne)
W naszym przypadku jest to: 345533456586583 Przejdź teraz do ustawień sklepu i dodaj kod w zaznaczonym miejscu i po jego dodaniu ZAPISZ.
Od tego momentu Twój sklep będzie wysyłać do Facebook informacje o użytkownikach.