Podłączenie produktów będzie potrzebne między innymi z dwóch powodów. Pierwszy to prezentacji zakładki sklep widocznej na Twoim fanpage.
Druga to podłączenie Twoich produktów do Facebook tak, abyś mógł przygotowywać reklamy oparte o katalog produkty a następnie remarketing czyli ponowne pokazanie w reklamie produkty, który użytkownik widział w Twoim sklepie.
Aby podłączyć katalog przejdź pod ten link. Zobaczysz widok w którym wybierzesz fanpage (wcześniej utworzony) i do niego podłączysz produkty.
Po przejściu dalej zobaczysz widok:
Wybierz tutaj swoje konto reklamowe a jeśli go nie masz, to możesz również utworzyć je w tym widoku. Zakładamy jednak, że konto zostało już przez Ciebie założenie i instrukcja przedstawia kroki w przypadku posiadanego konta.
Po wybraniu konta zobaczysz taki widok:
Kliknij dalej a potem nazwij swój sklep i zapisz.
W ostatnim widoku zaakceptuj Regulamin i utwórz sklep.
Po poprawnym utworzeniu sklepu zobaczysz taki widok:
Następnie przejdź do zakładki Katalog -> źródła danych i kliknij dodaj produkty.
Następnie wybierz to, co jest zaznaczone na zrzucie ekranu:
Kolejny krok to:
Przejdź teraz do https://app2.takedrop.pl/products/export i skopiuj link który tam znajdziesz. Następnie wklej skopiowany link w miejscu “podaj adres URL”. Pole nazwy użytkownika i hasła zostawiasz puste.
Teraz zaplanujesz aktualizację. Wybierz aktualizację codziennie. Dzięki temu, kiedy zmienią się jakieś informacje o produkcie w Twoim sklepie, to maksymalnie w ciągu 24h zostaną zaktualizowane w Katalogu.
Teraz nazwij źródło danych (najlepiej jak Twój sklep) i wybierz walutę sklepu.
Facebook pobiera teraz Twoje produkty. W ciągu paru minut będą widoczne.
Kolejny krok to przejście do swojego profilu na FB. Powinieneś zobaczyć:
Przejdź przez konfigurację sklepu, aby produkty pokazały się na Twoim fanpage.